Pokud by se respondenti přenesli do budoucnosti a představili by si,
že disponují neomezeným budgetem, kombinovali by digitální technologie
s klasickými komunikačními prostředky. Vytvořili by tak zážitkovou
kamennou prodejnu, ve které by umístili interaktivní LDC displaye a
designově propracované klasické POP vystavení. Pracovali by také s vůni i
zvukem a došlo by rovněž na implementaci virtuální reality, robotických
asistentů, interaktivních kabinek či chytrých zrcadel. Na podlahu by se
v rámci mappingu promítala navigace a to všechno by bylo propojeno do
Metaverse, jehož klíčem by byla určitá forma mobilního zařízení. V
budoucnu to mohou být chytré hodinky, náramek, brýle či nějaký
implementovaný čip.
Budoucnost rozhodně bude přát investicím do digitální komunikace a
technologií, ale řetězce i značky díky ekonomické situaci musí více
optimalizovat, takže se budou rozhodovat velmi efektivně. Řada řetězců
plánuje investovat do aplikací, elektronických cenovek, vylepšování
eshopů a samoobslužných pokladen. Hlavním nástrojem jsou a budou
bezesporu aplikace. Svět aplikací se bude proměňovat a rozrůstat,
aplikace budou nabízet stále více možností a služeb. Tradiční řetězce
budou implementovat vybrané technologie, ale mnohem opatrněji, protože
by si přílišným tempem mohli zákazníky odradit. Malé prodejny podle
respondentů zůstanou místem, kde bude preferován osobní kontakt. Použití
digitálních technologií umožní obsluze se více věnovat zákazníkům a
budovat s nimi vztah.
Dle vyjádření respondentů nelze očekávat závratný boom dalších
technologií, půjde spíše o rozvoj a šíření stávajících osvědčených
řešení. Agentury, výrobci či dodavatelé technologií by rozhodně měli
zůstat proaktivní a nabízet řetězcům a značkám řešení, která pomohou
zlepšit péči o zákazníka.
POPAI CE