Zabývá
se názory veřejnosti na množství i zajímavost reklamy v jednotlivých
médiích, na to, co jim na reklamě vadí, co od reklamy očekávají, zda jim
pomáhá při nákupu, jaká je společenská role reklamy. Výzkum je průběžně
aktualizován o témata, která odpovídají vývoji a významu reklamy nejen
jako součásti marketingového mixu, ale jako součásti našeho života a
důležitého společenského jevu. Zadavateli letošního ročníku výzkumu byla Česká marketingová společnost (ČMS), POPAI CE a České sdružení pro značkové výrobky (ČSZV).
Od roku 2018 je šetření realizováno CAWI Omnibusem ppm factum. Šetření
proběhlo v lednu 2023 na reprezentativním vzorku obyvatel České
republiky. Dotázáno bylo 1000 zástupců české populace.
Intenzitu
reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích.
Přesycenost reklamou na Nově a Primě po loňském poklesu opět stoupla.
Zastavila se a snížila deklarovaná přesycenost reklamou na internetu a
sociálních sítích. Potenciálním místem pro umístění reklamy zůstává
stále místo prodeje. Nadále je reklama v in-store přijímána
nejpozitivněji, zvláště pokud jde o ochutnávky a různé prezentace -
navýšení tohoto typu reklamy by přivítala téměř čtvrtina populace.
Podíl
lidí, kteří přiznávají pomoc reklamy při nákupu, který v minulých dvou
letech klesal, se zastavil, pomoc reklamy přiznává celkem 35 %
dotázaných. Jde především o mladší věkové skupiny do třiceti let.
Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou
reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku.
Informace o vybraných výsledcích výzkumu Češi a Reklama 2023 najdete ZDE.
(Soubor se může nesprávně zobrazovat v prohlížeči firefox)
Odkaz na powerpoint prezentaci ke stažení najdete ZDE.
V případě
vašeho zájmu o volně prodejnou zprávu, která přináší podrobné výsledky
celého výzkumu včetně vývojových časových řad i v členění dle
sociodemografických znaků, kontaktujte kancelář České marketingové
společnosti ([email protected]).
obr.zdroj: pixabay.com