06.03.2023

Češi a reklama v roce 2023

Novinka POPAI CEvýzkumy

Pravidelný výzkum, který v letošním roce "slaví" 30 let od prvního šetření v roce 1993, mapuje postoje české veřejnosti k reklamě a jejich změny v běhu času.

Zabývá se názory veřejnosti na množství i zajímavost reklamy v jednotlivých médiích, na to, co jim na reklamě vadí, co od reklamy očekávají, zda jim pomáhá při nákupu, jaká je společenská role reklamy. Výzkum je průběžně aktualizován o témata, která odpovídají vývoji a významu reklamy nejen jako součásti marketingového mixu, ale jako součásti našeho života a důležitého společenského jevu. Zadavateli  letošního ročníku výzkumu byla Česká marketingová společnost (ČMS), POPAI CE České sdružení pro značkové výrobky (ČSZV). Od roku 2018 je šetření realizováno CAWI Omnibusem ppm factum. Šetření proběhlo v lednu 2023 na reprezentativním vzorku obyvatel České republiky. Dotázáno bylo 1000 zástupců české populace.

Intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Přesycenost reklamou na Nově a Primě po loňském poklesu opět stoupla. Zastavila se a snížila deklarovaná přesycenost reklamou na internetu a sociálních sítích. Potenciálním místem pro umístění reklamy zůstává stále místo prodeje. Nadále je reklama v in-store přijímána nejpozitivněji, zvláště pokud jde o ochutnávky a různé prezentace  -  navýšení tohoto typu reklamy by přivítala téměř čtvrtina populace.

Podíl lidí, kteří přiznávají pomoc reklamy při nákupu, který v minulých dvou letech klesal, se zastavil, pomoc reklamy přiznává celkem 35 % dotázaných. Jde především o mladší věkové skupiny do třiceti let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku.

 

Informace o vybraných výsledcích výzkumu Češi a Reklama 2023 najdete ZDE.

(Soubor se může nesprávně zobrazovat v prohlížeči firefox)

Odkaz na powerpoint prezentaci ke stažení najdete ZDE.

 

V případě vašeho zájmu o volně prodejnou zprávu, která přináší podrobné výsledky celého výzkumu včetně vývojových časových řad i v členění dle sociodemografických znaků, kontaktujte kancelář České marketingové společnosti ([email protected]).                                                        

obr.zdroj: pixabay.com

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙