Dalším rozsáhlým průzkumem POPAI CE , který doplnil „know-how“ získané na základě jednotlivých testů efektivity POP prostředků, byl projekt „POP očima veřejnosti“.
Tento projekt umožnil pochopit spontánní vnímání a reakce
veřejnosti na jednotlivé typy POP, analyzoval míru vlivu POP aplikací na
nákupní rozhodování a poskytl tak komplexní pohled na reklamu a
prostředí prodejních míst „očima veřejnosti“.
Rozsáhlý průzkum se
zabýval dvěma základními okruhy zkoumání. Nabídl obecný pohled na
problematiku POP na základě postojů spotřebitelů všech typů
maloobchodních provozoven a zároveň analyzoval dopad konkrétních POP
aplikací na nákupní chování s detailnějším zaměřením na nové druhy
digitálních komunikačních médií
Závěry průzkumu potvrdily pozitivní
vliv POP prostředků na nákupní prostředí a nákupní chování spotřebitelů
v prodejních místech.
Ze závěrů průzkumů rovněž vyplynulo, že na
základě testování jsme schopni změřit konkrétní POP aplikace a ověřit
návratnost investice do POP médií, a to relativně snadno ve srovnání
s jinými formami reklamy, jako je print nebo outdoorová reklama. Jsme
také schopni dodat model nákupního chování a vyvarovat se POP aplikací,
které zákazník nechce. Na druhé straně neexistuje generalizovaný návod
jak všeobecně tvořit a tím zůstává potenciál pro diferenciaci a
kreativitu v POP.
V tomto směru průzkum prokázal, že role pilotních
testů / pre-testů je nenahraditelná a zadavatel reklamy si může
ověřit, zda plánovaná investice do POP se vyplatí či nikoliv pouze na
svém POP prostředku, ve své kategorii a na své značce.