Podle výsledků výzkumu 68 % mladších respondentů přiznalo, že nakupuje impulzivně alespoň jednou týdně – často „po cestě“, bez plánu a s mobilní aplikací v ruce. U střední generace to platí jen pro 35%. Naopak 73 % střední generace dělá velké plánované nákupy, často pro celou rodinu, zatímco u Gen Z je to 42 %. „Pro mladé je typický rychlý a jednoduchý nákup, zatímco střední generace klade důraz na kvalitu služeb a celkovou spokojenost,“. Zajímavostí je, že 85 % všech respondentů používá nějakou formu digitálního nástroje – nejčastěji věrnostní aplikaci, slevový kupon nebo mobilní platbu. Mladí tak „klikají rychleji“, zatímco starší „počítají pečlivěji“.
Pro retail to znamená nutnost nabízet různé cesty k nákupu – od rychlého self-checkoutu po klasickou pokladnu s osobním kontaktem. Mladší zákazník ocení efektivitu, starší jistotu a férové zacházení. A přes všechny rozdíly mají společného nepřítele: fronty u pokladen. Ty uvedlo jako „největší otravu nákupu“ více než 90 % všech účastníků výzkumu bez ohledu na věk. Kdyby mohli něco zrušit v obchodě jako první, byly by to právě fronty. Zdá se, že největším sjednocujícím prvkem českého retailu nejsou
věrnostní body, ale společná nenávist k čekání.