Lékárnám pomáhá doporučení
Zajímavou pozici mají privátní značky v lékárnách, které představují jiný typ prodeje než v klasickém retailu. Do lékárny chodí zákazníci také kvůli konzultaci svého problému s lékárníkem, který jim tak může privátní značku doporučit a přesvědčit je, že množství účinné látky je stejné jako u tradičních značek. „Když jsme zaváděli naši privátní značku na trh, rozhodli jsme se ji přiznat, protože si za její kvalitou stojíme. Dnes máme v portfoliu naší privátní značky více než čtyři sta cenově dostupných výrobků,“ popisuje David Čechlovský, group sales manager společnosti Česká lékárna holding, která provozuje lékárny Dr. Max. Jak dále dodává, pracovat s privátní značkou přímo v lékárně je díky možnosti doporučení mnohem jednodušší než v e-shopu, který firma také provozuje.
Pravidla pro e-shop jsou přísnější
Na kvalitu privátních značek se rozhodl zaměřit i on-line prodejce Rohlík.cz. Ten k budování privátních značek přistoupil už před více než třemi lety s tím, že více než polovina jeho privátních značek vzniká v prémiovém segmentu. Jak Petr Chvojka, Group Head of Private Label, Rohlík Group, potvrdil, při on-line prodeji je mnohem více než v klasických kamenných obchodech nutné pracovat s designem, protože pokud zákazník velmi rychle nenajde to, co hledá, odejde jinam. Což mimochodem platí nejen o obalu produktu, ale také o stavbě internetových stránek. Zatímco v klasickém obchodě si rozmyslí, zda obětuje dvacet minut do přesunu k jinému retailerovi, v e-shopu mu na rozhodnutí odejít stačí pouhé tři vteřiny.
Cena už není hlavní
Posun ve vnímání kvality privátních značek potvrdila Andrea Vozníková, Consultant for strategy and innovations ve společnosti Pinko a zároveň Prezidentka POPAI CE, Research Director InsightLab. Kromě toho, že se zhostila role moderátorky semináře, představila účastníkům firmu Pinko, která je výrobcem zmrzlin a s výrobou privátních značek má již dlouholeté zkušenosti jak pro lokální prodejce, tak pro významné nadnárodní řetězce. Podle jejích slov dnes není hlavním požadavkem na výrobu zmrzlin cena, ale jejich chuť. „Kvalita je pro nás na prvním místě,“ konstatuje Andrea Vozníková. Na míru zákazníka se však upravuje vše ostatní, tedy to, za půjde o zmrzlinu na dřívku, ve vaničce nebo jakou bude mít gramáž či design obalu.