POPAI CE analyzovala rovněž další nástroje podlinkové marketingové
komunikace v rámci ojedinělého průzkumu, který se zabýval současným
oborem reklamních a dárkových předmětů u nás.
Tento průzkum zkoumal
potenciál růstu v určitých dárkových předmětech, prodej reklamních
předmětů z hlediska základního členění (katalogové zboží, zboží na
zakázku), zastoupení druhů reklamních předmětů ve firemních rozpočtech,
efektivitu jednotlivých typů dárkových předmětů a jejich působení na
spotřebitele, význam obalu i význam značky při výběru dárkového
předmětu.
Průzkum přinesl zajímavé poznatky z hlediska rostoucího
potenciálu konkrétních dárkových komodit na českém trhu. Z výzkumu
vyplynulo, že na trhu dárkových předmětů panuje spokojenost obou stran,
obdarovaných i zadavatelů, s tím, jak trh funguje. Největší přínos pro
výrobce a dodavatele reklamních předmětů představují konkrétní data, o
která se mohou opřít jako o relevantní prodejní argumenty u
potencionální klientely při plánování investic do podpůrných
propagačních prostředků.
Na průzkumu se podílela společnost REDA,
a.s. jako generální partner projektu, odborným garantem a
spoluorganizátorem průzkumu byla Asociace 3-dimenzionální reklamy. Do
průzkumu se zapojila také společnost ADDURRE s.r.o. jako další partner
projektu.
Hlavním mediálním partnerem průzkumu byl časopis Strategie.
Realizace
projektu byla svěřena průzkumové agentuře Ipsos-Tambor, která v
minulosti zajišťovala pro POPAI rozsáhlé průzkumy zaměřené na klasické
prostředky in-store komunikace.
Při zpracování nového průzkumu realizátoři vycházeli z již získaného know how a zkušeností z těchto úspěšných studií.
Průzkum
zkoumal potenciál růstu v určitých dárkových předmětech, prodej
reklamních předmětů z hlediska základního členění (katalogové zboží,
zboží na zakázku), zastoupení druhů reklamních předmětů ve firemních
rozpočtech, efektivitu jednotlivých typů dárkových předmětů a jejich
působení na spotřebitele, význam obalu i význam značky při výběru
dárkového předmětu.
V příloze je závěrečná zpráva obsahující hlavní výsledky průzkumu.