21.02.2024

Best of instore 2024: Jak to dělají ti nejlepší

Novinka POPAI CESeminář POPAI CE

Na dalším z řady seminářů pořádaných asociací POPAI v polovině letošního února v prostorách Magenta Experience Center měli zúčastnění možnost seznámit se s nejlepšími realizacemi pro komunikaci v retailu. Přednášejícími byli tvůrci i zadavatelé retailových řešení oceněných na nedávném ročníku soutěže POPAI AWARDS.

Mezi hlavní trendy současných POS patří zaměření se na přírodu, ekologii a udržitelnost, nicméně také na nové technologie, dokonalé zpracování a bezchybné technické provedení.

 

Důraz na autenticitu

Úkolem přenést na prodejní plochu kus přírody a ukázat spotřebiteli její propojení s promovaným produktem měly v zadání hned dva vítězné exponáty. Prvním je Hořké regálové čelo, které spotřebitelům díky propracovaným prvkům umožňuje zažít značku Radegast na vlastní kůži. Jak zdůrazňuje Ondřej Balajka, Designér z agentury fajny dizajn, cílem bylo vytvořit pro zákazníka autentický zážitek, k čemuž dopomohly jak skutečné dřevěné klády nebo kameny, tak také osazení čela vodní fontánkou a využití audiovizuálního efektu - hromu a blesku. Radegast pro svou kampaň oslovil i dalšího tvůrce, který s projektem Radegast Brand Story Telling end Cup získal nejvyšší ocenění v kategorii Světelná komunikace. „Také našim cílem bylo přinést element přírody do prodejny,“ říká Luboš Plačko, Senior Project manager, Dago. K tomu posloužila reálná voda, nestandardní velikost vystavení i promyšlené osvětlení produktů, polic, loga i světelné orámování. A samozřejmě opět interaktivita ve formě ozvučeného blesku. „Nejde o klasické prodejní čelo, a proto je pro nás velice důležité, že dokázalo motivovat k nákupu našeho piva až 65 % těch, kteří kolem něj procházeli,“ podotýká Viktorie Šenkárčin, Innovation Junior Manager Plzeňský Prazdroj.

Z POS se stal prodejní artikl

Posláním KitKat influ boxu, který získal ocenění Nejlepší POP z materiálu na bázi papíru, bylo zaměřit se na influencery a podpořit sdílení jimi vytvořeného obsahu na sociálních sítích. Vznikl tak velký papírový box ve tvaru tyčinky KitKat, který si mezi influencery získal takovou oblibu, že se ozývali další a další s tím, že jsou ochotni značku propagovat i zadarmo, jen aby tento box získali. Díky tomu měla kampaň o 30 % větší zásah, než je obvyklé. Firmě se ozývali také spotřebitelé, kteří chtěli box pro děti. Díky tomuto úspěchu nyní zadavatel pracuje na trvalém zalistování tohoto boxu u jednoho z největších z českých internetových prodejců potravin.

 

POS demonstruje odolnost

Důležitý úkol, kterým bylo ukázat zákazníkům, že velký rozkládací displej mobilního telefonu Samsung něco vydrží, připadl na vítěze kategorií Elektronika, IT produkty a Prostředky pro služby podpory prodeje. Galaxy Z-Foldable Durability Kit, který vznikl ve společnosti Cheil Czech - Shoptect, je vlastně přístroj, který laboratoře využívají při zátěžových testech. Mobilní telefon je pod průhledným odnímatelným krytem, kde je umístěna také technická a elektronická část, která v pětisekundových intervalech otevírá a zavírá telefon. Počet složení a otevření demonstruje číselník, všechny důležité informace o telefonu zobrazuje vedlejší displej. Pro deset zemí vzniklo 176 těchto sad a vyznačují se vysokou precizností provedení.

Pro děti i na grilování

Na děti a jejich rodiče se zaměřil Shop in Shop Chupa Chups z dílny POS Media. Byl součástí kampaně, kterou doplňovala další média a soutěž, díky čemuž prodeje značky vzrostly o 20 %. Vítězný exponát v kategorii Potraviny představuje maketa horkovzdušného létajícího balónu v barvách, které jsou pro brand typické. Jeho tvar odkazuje na soutěž, jejíž hlavní cenou je let balónem. Shop in Shop je vyroben z plexi, forexu, vlnité lepenky a voštiny a je doplněn podlahovou fólii, která ve tvaru loga umocňuje celkový dojem z brandu. Na oblíbenou činnost Čechů - grilování se již řadu let zaměřuje společnost Vitana, pro kterou firma Authentica vytvořila Vitana g(o)rilovací Mini Shop in Shop. Finalista kategorie Integrované in-store kampaně představuje POS, který musel být podle požadavků zadavatele snadno převozitelný  mezi prodejnami a zároveň splňovat kritéria jak pro moderní, tak nově také pro tradiční trh. Vznikl POS na bázi vlnité lepenky, který je schopen si obchodní zástupce nachystat sám a po drobných opravách nebo přizpůsobení podle požadavků konkrétního obchodníka sloužit v další prodejně.

 

Cení se udržitelnost

Prodejny Super Zoo 24/7, vítěz kategorie Pet Food, a udržitelný stánek Planet Pet, vítěz kategorie Ekologické koncepce, ukázaly, jak důležitý je nejen pro český trh segment s potřebami a krmivy pro domácími mazlíčky. První projekt, na kterém se podílela společnost MORIS design, ukázal, jak vytvářet nové principy fungování kamenné prodejny pro budoucí maloobchodní trh a jak přizpůsobit prodejnu, aby byla majitelům zvířecích kamarádů přístupná kdykoli. Stánek Planet Pet vznikl jakožto pomocník pro finský trh, na kterém je udržitelnost naprosto klíčová. Je rozdělen zvlášť pro majitele psů a koček, protože tyto skupiny nerady navštěvují druhou z kategorií. Stánek byl vyroben s důrazem na udržitelné materiály, použity byly vodou ředitelné barvy a středové části dominuje fotovoltaický panel odkazující na energii ze slunce používanou při výrobě krmiva této značky. Díky úspěšnosti stánku vnikly další odvozené POS, a to nejen pro finský, ale i německý trh.

Pomáhá vzdálená správa

Spojení gastronomického ráje s inovativními technologiemi mohli přítomní zažít díky vítězi kategorie Digitální komunikace: EndCap Coca-Cola se vzdálenou správou. Základem této expozice jsou vizuálně atraktivní kombinace materiálů a barev, které evokují restaurační a fastfoodové interiéry. To vše je doplněno o technologické prvky, například o chladící box s průhledným víkem či LCD displej, který prezentuje spojení nápoje Coca-Cola s různými pokrmy. Díky vzdálené správě je možné obsah na monitoru bez problému měnit i několikrát denně.

 

Pavel Neumann

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙