21.04.2024

Současné trendy na trhu 3D reklamy

Novinka POPAI CE

Další z řady seminářů pořádaných asociací POPAI přinesl pohled na nejnovější trendy na trhu 3D reklamy. O své zkušenosti se na něm podělili tvůrci exponátů oceněných v loňském ročníku soutěže Hvězda 3D reklamy.

Jedním z nejviditelnějších trendů na poli reklamních předmětů je přidaná hodnota. Přestože zejména pro menší akce stále dobře fungují i předměty „na rozdávačku“, jako propisky, bločky na psaní nebo potištěná reklamní trička, je podle Miroslava Křivánka, Branch Directora, YASHICA, stále patrnější trend předmětů s přidanou hodnotou.

Dávejte pocit výjimečnosti

Dárek by měl v obdarovaném vyvolat pocit výjimečnosti a mělo by jít o předmět, který bude rád používat a případně se s ním bude i chlubit. Jak podotýká Miroslav Křivánek, low cost věc už dnes nikoho nenadchne. Pro jeho výrobu by proto měl být použit kvalitní materiál a stejně tak zpracování bylo být prvotřídní a celkově by předmět neměl postrádat nápad. Trendy jsou například Bluetooth reproduktory, multifunkční napájecí stojánky pro hodinky, mobily a tablety či power banky s kapacitou okolo 10 tisíc mAh. Pokud je to možné, neměli by se výrobci držet jen zaběhnutých předmětů z katalogu, ale jít cestou přidané hodnoty, a pokud to rozpočet klienta dovolí, využít zakázkovou výrobu a skutečně kvalitní materiály.

Netradiční tradice

Výrazným trendem je v současnosti udržitelnost. Lokálně, z lokálních surovin a také při využití místních pracovníků a podpory litomyšlských umělců vznikl absolutní vítěz soutěže – Litomyšlská škatulka. Pochází z dílny Tiskárny HRG a je mimo jiné zamýšlena jako prezentace možností výrobce. Materiálem je papír a jde vlastně o adventní kalendář, který si obdarovaný může naplnit drobnými předměty podle jeho libosti. Kromě toho, že nemusí obsahovat tradiční čokoládu, nezobrazuje ani tradiční rozevírací Betlém, ale motivem je litomyšlský zámek. Pro navození vánoční atmosféry je doplněn také LED podsvícením. A protože se tento koncept ukázal jako velice úspěšný, projevilo o něj zájem také jedno z českých klenotnictví, pro které škatulka vznikla s motivem pražské Revoluční ulice. Pro letošní rok již také spatřila světlo světa Karetní škatulka, díky které budou mít obdarovaní možnost poznat kopie historických karet nebo nově vytvořený design třeba pro Kanastu.

Ze starého nové

Udržitelnost je hlavní nosnou myšlenkou i u dalšího exponátu, který pro Generali Českou pojišťovnu vytvořila agentura Navzdory. Jedná se o křeslo z použitých papírových dokumentů, které zvítězilo v kategorii Udržitelná 3D reklama a kde se projevuje takzvaný up-cycling, tedy vytváření nových věcí z již použitých materiálů. Pojišťovna v minulosti tento způsob použila při tvorbě jiných reklamních předmětů, které vznikly z použitých bannerů a dnes slouží třeba jako obaly na notebooky. Podle Martina Moláčka, Senior Managera, Generali Česká pojišťovna, takovéto předměty ocení hlavě příznivci značky – srdcaři, protože v sobě nesou příběh. Jde o materiály, které by se jinak vyhodily, zatímco takto dostanou novou šanci na život. Jejich výroba probíhá obvykle ručně nebo malosériově, a proto bývá i jejich cena poněkud vyšší, než je u předmětů z katalogu. Na druhou stranu je ocení obdarovaní, kteří chápou jejich přidanou ekologickou hodnotu. Jak Martin Moláček dále upozorňuje, zpracováním použitých materiálů dochází k významným úsporám energie, zejména vody, čehož si jsou obvykle vědomi i obdarovaní. Tento fakt již mnozí výrobci dokáží doložit přesnými čísly, takže odpadá podezření na pouhý greenwashing.

Dva v jednom

Také Adventní kalendář a loutkové divadlo, který pro firmu Mixit vytvořila společnost Logik a který se stal vítězem kategorie využití 3D reklamy v rámci komunikačního mixu, v sobě ukrývá přidanou hodnotu. Adventní kalendář je vlastně loutkové divadlo s více než deseti pohádkami a adventní kalendář v jednom. Ve vnitřní části najdeme krabičky s drobným dárečky, které je po jejich vyprázdnění možné znovu naplnit dárečky, a ty umístit pod stromeček. Grafika kalendáře umožnuje vystřižení papírových postaviček, které rodiče následně přilepí na špejli, aby mohly sloužit jako loutky pro dětské divadlo. A aby si obdarovaní adventní čas skutečně užili, není krabiček v kalendáři obvyklých dvacet čtyři, ale dvacet šest. Lidé si v tento čas přece zaslouží, aby na Mikuláše a na Štědrý den mohli otevřít krabičky rovnou dvě.

Dobrý dárek se neztratí

Další významné trendy prezentovali i tvůrci dalších oceněných exponátů. Jak může reklamní předmět generovat prostor také v médiích, předvedla na Makronkových baretech, vítězi kategorie Reklamní textil, Jitka Šmejkalová, Senior PR Consultant, MSL Czech Republic. A jak může zapůsobit třeba Interaktivní box pro kočky, který získal vítězství v kategorii Tailor made, nejen na cílovou skupinu, ale prakticky na celou rodinu, se účastníci semináře dozvěděli od Milana Rytíře, Senior Managera Shopper & Brand Activation, VAFO Praha. Mimochodem, dnes už jej díky dobrému nápadu koupí svým hebkým malíčkům zákazníci ve 42 zemích světa.

Pavel Neumann

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙