21.02.2023

Jak to dělají vítězové

Novinka POPAI CESeminář POPAI CE

Další z řady seminářů uspořádaných asociací POPAI CE představil vše okolo projektů, které získaly ocenění na 14. ročníku prestižní soutěže POPAI Awards.Únorový seminář nechal nahlédnout do karet tvůrců řešení, kteří se s přítomnými exkluzivně podělili o jejich zkušenosti a doporučení, jak účinně komunikovat v prodejních místech i v dalších místech kontaktu se spotřebiteli. Účastníci semináře tak měli jedinečnou příležitost poznat nová retailová řešení ve formě případových studií, a to od zadání až po jejich implementaci a úspěšnost v in-store, včetně pohledu zadavatelů. Mnozí ze zadavatelů se navíc podělili o cenná data vypovídající o jejich efektivitě.

 

Funkce prodejny je dnes jiná

Značka je v retailu to nejdůležitější. Jak upozorňuje Petr Šimek, Managing Director společnosti WELLEN, při práci na projektu řídí vše ostatní a vše ostatní je jí podřízeno. Že tato slova bez výhrad platí, potvrzuje projekt The Streets: Flagship Bratislava, který tato společnost realizovala a který v rámci  soutěže POPAI AWARDS 2022 získal pět ocenění, včetně absolutního vítězství. Jde o interiér kamenné prodejny původně on-line retailera, která rozhodně není jen prodejnou. Jedná se o designově vyladěné komunitní centrum, které se skládá ze tří částí: kavárny, basketbalového nebe a basketbalového vesmíru. Místo je naplněno digitálními technologiemi, které navíc interagují s čidly a podávají návštěvníkům informace o produktech. Je to místo, které umožňuje, aby se značka odprezentovala komunitě a zákazníci se jí tu mohli dotknout a zažít ji. Právě tím se odlišuje od jiných značek, kterých je na trhu nepočítaně. Podle Dušana Štajera, Directora společnosti RXD, je důležité budování omnichanelu a podpora komunity. Kamenné prodejny dnes totiž plní zcela jinou funkci než v minulosti.

Cena, nebo funkčnost?

Originálně jednoduchým vystavením uvedla na trh novou řadu zubních past Sensodyne Nourish společnost GlaxoSmithKline. Cílem shop-in-shopu bylo oslovit mladší generaci jak prostřednictvím hravého vyobrazení modelu zubu, tak produktu samotného. Společnost Dago navrhla tři varianty v různých cenových relacích. Přestože vždy jde „hlavně o cenu“, není podle Michaely Gilarové, Channel/Shopper Marketing Managerky společnosti GSK, nejdůležitější chtít pořídit POS prostředek co nejlevněji, ale takový, který bude fungovat. Byla proto zvolena nejdražší varianta, která ovšem přinesla naprosto skvělý výsledek. Jak dále upozorňuje, je v této oblasti je velmi důležité spolupracovat s dobrým dodavatelem. Jen díky výborné komunikaci a spolehlivosti mohl vzniknout projekt od zadání až po výslednou realizaci v rekordním čase tří týdnů. K dalším výhodám tohoto POS patří mimo jiné to, že je možné jej lehce adaptovat pro další kampaně.

 

Důležitá je souhra detailů

Na špičkový design a wow efekt vsadil vítěz kategorie automobily: Koncept showroomu Mototechna Drive. Podle Marca Schumachera, Business Development Managera společnosti MORIS design, která jej realizovala, je klíčem k úspěchu podrobné plánování, a to do nejmenších detailů. Díky tomu bylo možné z prodejny vytvořit místo, kde mají zákazníci pocit luxusu a špičkového servisu. Nechybí 3D fotostěna, nabíječky pro e-auta nebo VIP salonek. Pozornost byla nicméně věnována také desingu pracovních míst zaměstnanců a hře světel. Jak upozorňuje Marco Schumacher, všechny samostatné elementy musí být v souladu a tvořit jeden dokonalý celek.

Na zážitek vsadil také vítěz kategorie Integrované in-store kampaně – projekt road show Kinley Zero: Život chutná lépe po páté. Ta zákazníka „obrací“ z pracovního nasazení do relaxačního módu. Jeho základem je autobus (symbol Londýna, který má značku Kinley hluboko v DNA), který byl přestavěn na zážitkový objekt a doplněný o bar, kde se lidé mohli tzv. „odpojit od svých všedních aktivit“ s řadou příjemných možností, jako byla nabídka míchaných nápojů, fotopointy či posezení s přáteli, podbarvené hudbou a doladěné západem slunce.

Papírová lepenka je prostě skvělá

Jedinečné a udržitelné prvky z vlnité lepenky podtrhují přírodní styl kamenné prodejny SpokojenýPes. Jde o různé elementy, jako jsou papírové modely psů v nejrůznějších velikostech až po papírové lavičky sloužící nejen pro oddych návštěvníků, ale i pro další prezentaci produktů. Největší modely psů poutají pozornost, menší pak slouží pro prezentaci potřeb a oblečení, které je možné na zvířecí figuríny navléknout. Podle slov Tomáše Haškovce, marketingového ředitele pro CZ a SK prodejen SpokojenýPes.cz, plní menší modely dokonale funkci figurín, velké pak působí majestátně a přitahují pozornost. Přírodní ráz prodejny podtrhují také do lepenky „oblečené“ informační kiosky. A protože v případě zvířecích miláčků jde o konstrukčně poměrně sofistikované modely, dodává je realizátor projektu, společnost Thimm The Highpack Group, již ve složeném stavu. Nicméně jak potvrzuje Tomáš Haškovec, přesto je manipulace s nimi velice pohodlná a snadný je také transport do prodejen.  

Odpovědi v přímém přenosu

Účastníci semináře měli možnost seznámit se také s dalšími POS řešeními, jako je Interaktivní navigační kiosek s dotykovým monitorem pro navigaci a orientaci návštěvníků autobusového nádraží, Stretch Displayem pro retail, který poutá pozornost neobvyklými formáty, nebo Showroom Signify v podobě domečku, díky kterému zájemci přímo v prodejně získají představu, jak funguje chytré osvětlení Philis Hue. Přidanou hodnotou semináře byla také fyzická přítomnost zadavatelů a realizačních týmů vítězných projektů, kteří nenechali nezodpovězený ani jeden dotaz vzešlý z pléna.

 

Pavel Neumann

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙