18.04.2023

Česká značka Savo slaví 50 let

Novinka člena POPAI CE

Oblíbenou jedničkou proti plísním dnes uklidíte celý dům

Savo, tradiční český výrobek pro hygienizaci prostor, působí na českém trhu již padesát let. Od původního účelu, skrytém v jeho jméně – SAnitace VOdy, již Savo daleko pokročilo. Jeho portfolio dnes zahrnuje prací gely, bazénovou chemii, přípravky proti plísním, čističe toalet a mnoho dalších produktů. Česká značka, specializující se dříve jen na hygienizaci, dokáže nyní svým sortimentem vyčistit celý dům.

Savo letos oslaví 50. výročí svého vzniku. Za půl století své nenahraditelné práce získalo pověst spolehlivého a účinného pomocníka do všech domácností. Na českém a slovenském trhu Savo dlouhodobě obsazuje pozici   absolutníjedničky mezi čisticími a dezinfekčními prostředky.


První láhev vyrobili v roce 1973 v tehdy československém Bohumíně. Tento jedinečný roztok chlornanu sodného se tou dobou ještě stáčel do skleněných lahví a ručně se na něj lepily etikety.

Savo prošlo mnoha vývojovými stadii a v průběhu času měnilo design. Nepraktické skleněné balení bylo nahrazeno plastovým, původní bakelitová víčka vystřídala ta s bezpečnostním uzávěrem. Savo již nabízí udržitelné řady produktů a také výrobky bez nepříjemného pachu chlorových derivátů.  Samotný obsah – roztok chlornanu sodného – však dodnes zůstává ve své geniální jednoduchosti nezměněný.

Už zmíněné slovní spojení – sanitace (SA) vody (VO), přesně definovalo použití tohoto produktu k dezinfekci. Savo Original, první výrobek této značky, se stal na tuzemském i zahraničním trhu okamžitým hitem. Postupem času se Savo stalo v Česku a na Slovensku expertem na dezinfekci a čištění, a jeho tvůrci vymýšleli nové produkty. Ty se cíleně specializovaly na různé oblasti úklidu a hygieny v celé domácnosti.


90.léta

První významné rozšíření portfolia ve sféře univerzální dezinfekce nastalo v 90. letech minulého století. Na trh poprvé přišly produkty jako Savo Prim, Savo Perex, Savo Proti Plísním a řada, speciálně určená na čištění toalet. Ty si okamžitě získaly všeobecnou oblibu veřejnosti.

2000

Nové tisíciletí přineslo Savu mnoho úspěch přinášejících změn. Patří k nim mimo jiné stále se rozšiřující portfolio produktů a rovněž expanze značky za hranice České a Slovenské republiky.

2015

V roce 2015 značka představila novou řadu dezinfekčních a čisticích produktů, nazvanou Savo Bez Chlóru. Jde o výrobky, jež mají dezinfekční a čisticí účinek bez přítomnosti chlornanu sodného. Zbavily se nepříjemného zápachu derivátů chlóru, naopak příjemně provoní celou domácnost. Pro značku znamenal tento krok razantní obrat, ač dezinfekční prostředky na bázi chlóru nadále zůstávají důležitou součástí nabídky výrobků této proslulé značky.

2018

Savo v roce 2018 dále rozšířilo své pole působnosti o kategorii pracích prostředků. Obsahuje pestrou řadu pracích gelů, prášků, aditiv a nově i prací kapsle. Unikátní složení těchto pracích prostředků účinně odstraňuje i odolné skvrny a zanechává prádlo svěží a čisté.

Stěžejním cílem značky Savo je udržitelnost jí vyráběných produktů. Lokálně produkované Savo chce uchovat místní přírodu, proto usiluje o minimalizaci ekologického dopadu svých výrobků. Vybrané produkty z portfolia Savo například využívají do obalů recyklovaný plast nebo upravily svá složení, aby byly šetrnější k životnímu prostředí. Savo čisticí a dezinfekční spreje se z 50 % vyrábějí z recyklovaného plastu a prací gely vynikají biorozložitelným složením.

2022

Nová řada Savo Botanitech dokonce obsahuje čisticí složku na 100% přírodní bázi s pH neutrální patentovanou technologií a 24hodinovou antibakteriální ochranu. Reprezentuje první řadu výrobků Savo inspirovanou přírodou. Značka Savo se i nadále cílevědomě snaží minimalizovat svůj dopad na životní prostředí a vyvíjí inovativní způsoby a postupy k udržitelné produkci.

Lokálně se značka stále těší trvalé oblibě mezi spotřebiteli, potvrzené též oceněním Nejdůvěryhodnější značka spotřebitelů v kategorii čisticích prostředků, které získává Savo již osmým rokem za sebou v České i Slovenské republice (2015–2023). Kromě toho si Savo drží postavení jedničky na českém trhu v kategorii dezinfekčních prostředků pro domácnost. Do budoucna si značka předsevzala rozvíjet a inovovat přípravky k dezinfekci a čištění pro saturaci místního a také zahraničního trhu.

Značka SAVO® je registrovaná ochranná známka.

O značce Savo

Savo je česká značka dezinfekčních a čisticích prostředků, založená v roce 1973. Nabízí vynikající škálu produktů – od čisticích a dezinfekčních sprejů, ubrousků, čističů toalety, bazénové chemie až po prací prostředky. Portfolio nabízí řešení pro téměř všechny povrchy v domácnosti.

 

O společnosti Unilever

Unilever je jedním z předních světových dodavatelů produktů pro krásu, osobní péči, péči o domácnost a také potravin a zmrzliny s prodejem ve více než 190 zemích a produkty, které každý den používá 3,4 miliardy lidí. Zaměstnává 127 000 zaměstnanců, v roce 2022 společnost generovala tržby ve výši 60,1 miliardy EUR. V domácnostech po celém světě najdeme přibližně 400 značek, včetně světoznámých značek jako Dove, TRESemmé, Rexona, Axe, Hellmann’s, Knorr, Magnum, Domestos, Savo a Surf, a dalších značek jako Seventh Generation či The Vegetarian Butcher.

Naší vizí je být globálním lídrem v udržitelném, zodpovědném a progresivním podnikání. Unilever Compass, naše udržitelná obchodní strategie, pohání náš výkon a udržitelný a odpovědný růst. Zaměřuje se na aktuální výzvy dnešní doby – především v oblasti sociální a environmentální.

Unilever byl založen v roce 1930 a svou českou pobočku zřídil v roce 1991. Unilever v Česku a na Slovensku zaměstnává 330 zaměstnanců.

Více informací o Unileveru a o našich značkách naleznete na www.unilever.com a www.unilever.cz

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙