Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Konference POPAI FÓRUM 2017 představila nové role a nový potenciál retailu

Vloženo: 29.11.2017

Ve čtvrtek 23. listopadu se uskutečnil v Kongresovém centru TOP Hotelu Praha další ročník prestižní retailové akce POPAI DAY 2017 organizované asociací POPAI CENTRAL EUROPE.

 

Konferenci POPAI FÓRUM 2017, která se dělila na dva tematické bloky, moderovali Petr Šimek a Linda Petrová, oba významní manažeři společnosti WELLEN, a.s. Nejen, že účastníky celou konferencí provázeli, ale také svými dotazy po jednotlivých přednáškách rozproudili zajímavé diskuse s řečníky. 

První blok se zaměřil na retail jako na novou platformu pro budování značky. Frank Rehme, Managing Partner německé společnosti gmvteam GmbH a první řečník celé konference se soustředil na vývoj a budoucnost retailu. Ukázal nejen nové retailové trendy, ale také se zmínil o výzkumu mozku pro jeho využití k aktivaci spotřebitelů. Následně vše demonstroval na příkladech vnímání stejných věcí v různých kontextech.

Petr Stádník, Makro Akademie Executive Chef ze společnosti MAKRO Cash & Carry ČR, s.r.o.  přiblížil Makro Akademii jako centrum s kurzy pro gastronomické profesionály i jako gastro regionální průkopníky, kteří chtějí vařit v regionech s využitím místních specifik, lokálních surovin a tradic.

Lucie Klusáková, Marketing Cukrovinky ze společnosti Nestlé Česko, s.r.o. představila zajímavý marketingový nástroj značky, a sice čokoládový pop-up store, který měl za hlavní cíl vybudovat emoční vztah se zákazníkem prostřednictvím příběhu ingrediencí. Tento pop-up store byl prvotně nainstalován v trendy kavárně v Praze a pro svůj úspěch byl prezentován i na road show v Olomouci a v Bratislavě.

Svěží vítr do prezentací přinesla Lenka Zbořilová, Retail Manager ze společnosti Footshop, která ukázala komunitní filozofii značky a její pražské prodejny, ve které se nabízejí trendy značkové tenisky. Zde se buduje vlastní komunita zákazníků, kteří se v prodejně i před ní mohou zúčastnit různých eventů, prezentací i setkání s celebritami.

První blok přednášek svěže zakončil marketingový šéf skupiny Ambiente Filip Šimoník, který představil úspěšný příběh Ambiente. Ambiente je v překladu prostředí, kterou skupina vnímá v širším kontextu. Především jako průnik třech veličin – produktu, lidí a specifického prostoru. Skupina vytváří nové projekty a produkty nikoliv pro zisk, ale proto, že na trhu chybí a mohou se na českém trhu úspěšně prosadit. Pro každý takovýto nový projekt má skupina připravený šesti bodový manuál, který zahrnuje jednotlivé kroky od prvního nápadu až po realizaci a následné ladění celého projektu.

Na začátku druhého bloku konference s názvem Retail jako místo pro komunitu a zážitek ukázala Andrea Vozníková, CI Shopper Leader ze společnosti Nielsen ČR/SR, zákaznické trendy z hlediska generací. Zmínila například zajímavou informaci, že podle Indexu optimismu je na tom nejlépe generace Y (ročníky narození 1981-94) a překvapivě nejpesimističtější je generace následující, tedy generace Z (1995-2005). Také nejčastěji používané marketingové kanály se s generacemi liší. Zatímco generace Baby Boomers (1946-64) upřednostňuje letáky a tiskovou reklamu, generace X (1965-80) už Facebook a email, generace Y dává přednost Instagramu a generace Y platformě Youtube.

Budování komunity kolem značky byl název diskusního panelu se zástupci tří pivovarů, které tvoří 75 % pivního trhu v ČR. Účast přijali Karel Kraus, Trade & Shopper Marketing Director ze společnosti Plzeňské pivovary, a.s., dále Ondřej Štěpánek, Manažer produktové podpory on-trade Budějovického budvaru, n.p. a Own Concept Manager Sales ze společnosti HEINEKEN Česká republika, a.s. Petr Nagy. Tito tři panelisté hovořili především o nových konceptech svých společností, o jejich vzniku a zapojení různých firemních oddělení.

Zásadními nákupními trendy se zabývala prezentace, kterou přednesl  Jean-Jacques Vandenheede, European Insight Director z belgické společnosti Nielsen Company. Především vyzdvihl princip e-commerce jako hybatele změn v retailu, které ruší zažité nákupní chování a zvyky spotřebitelů.

Závěrečným a velmi oceňovaným příspěvkem v konferenci bylo vystoupení Lukáše Žďárského, spolumajitele Vnitrobloku. Stejně jako komunitní podstata Footshopu i Vnitroblok sází na tuto strategii a nemůže tedy překvapit, že po plánovaném přestěhování najdou příznivci Footshopu svoji prodejnu právě ve Vnitrobloku. Už samotný koncept Vnitrobloku, tedy nalezení zajímavého a opuštěného místa, jeho zrekonstruování a nabídnutí zajímavého zboží a služeb návštěvníkům, je velmi inspirující. Vždyť v tomto pražském holešovickém místě se nachází nejen nákupní obchůdky, ale také taneční studio, minikino, galerie, bar a konají se zde různé eventy. Navíc se v brzké době plánuje rozšíření v podobě minipivovaru či restaurace. 

Miroslav Oupic

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Webové stránky vytvořilo eStudio.czWebdesign & SEO | Postaveno na ReflexCMS