Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Zvyšte zisky správným designem prodejny

Vloženo: 28.8.2017

Vyvolat příjemnou nákupní atmosféru je možné prostřednictvím originálně či zajímavě řešeného interiéru. Spolu s příjemným personálem je tak možné přimět zákazníky, aby v prodejně zůstali déle a případně více nakoupili. Kromě potěšení pro oči by však zařízení mělo prodejnímu personálu pomáhat i z praktického hlediska.

 

             

Jak by měl vypadat obchod budoucnosti? To je otázka, kterou si denně kladou mnozí marketingoví specialisté. Vývoj posledních let ukazuje, že budoucnost jednoznačně tkví v elektronizaci obchodu a on-line komunikaci se zákazníkem. Navzdory nebývalému rozmachu e-shopů je však kamenná prodejna právě to místo, kam si zákazníci chodí produkty osahat a kde je na ně možné pozitivně zapůsobit. Kromě přívětivého personálu může impulz k nákupu vyvolat také příjemné prostředí.

Na rozdíl od virtuálního světa je kamenný obchod schopen zprostředkovat autentický zážitek z nakupování podtržený vhodně zvolenými službami. „Například mladí zákazníci jsou na design věcí i prostor, které navštěvují, daleko citlivější. Obklopují se moderními a designovými věcmi a obchodníci s tím musí počítat. Člověk tíhne k estetice a vyhledává příjemné a atraktivní prostory, kde se mu líbí trávit čas. Stejně se musí přistupovat k interiérovému designu prodejen,“ konstatuje Libuše Kopecká, vedoucí marketingu společnosti Wanzl.

Jde především o originalitu a hravost

Základním krokem k udržení dokonalé prodejny je inovace a pravidelné obměny v obchodě. „Zákazníci chtějí změnu. Sebelepší zboží ve starém oprýskaném vybavení spadá do průměru a lidé nechtějí kupovat průměr, ale top,“ konstatuje Marek Dressler, jednatel firmy Plus Kontakt. „Zákazník musí mít pocit, že děláme vše pro to, aby se cítil spokojen a dostal přesně to, co potřebuje. Bez chyb a zbytečných průtahů. Přebudovat obchod však není zdaleka tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Chce to především vůli jít s dobou a dát zákazníkům něco navíc. Většinou je to také spojeno s vetší investicí,“ upozorňuje Pavlína Straková, marketing & office manažerka společnosti VKF Renzel CR. 

V době internetu a e-shopů se design dostává stále více ke slovu. Přilákat klienta z ulice, nabídnout mu služby či produkty tak, aby se sám rád vracel a ideálně dal doporučení dál, je právě jeho úkolem. Jak vysvětluje Edita Klembasová, marketingová specialistka firmy Feschu Lighting & Design, design však není jen barva zdí či výběr materiálu. Design je i funkce. „Všechno musí být na svém místě, což ulehčuje práci zaměstnancům a nabízí ideálně vystavené zboží. A v neposlední řadě díky němu vzniká atmosféra. To je to slovo, co by mělo být výsledkem designu. Samozřejmě ve spolupráci s personálem a samotným zbožím,“ podotýká.

Článek byl publikován v odborném časopise Zboží&Prodej . Celý text článku najdete v příloze.

 

Soubory ke stažení

Zvyšte zisky správným designem prodejny (862,8 KB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Webové stránky vytvořilo eStudio.czWebdesign & SEO | Postaveno na ReflexCMS