Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Téměř polovina Čechů kosmetiku nakupuje pouze v akci, nebo čeká na speciální nabídku

Vloženo: 25.2.2019

Novinka člena POPAI CE

Kosmetiku nakupují v 61 procentech ženy. 45 procent lidí nakupuje kosmetiku pouze v akci, nebo čeká na speciální nabídku. V průměru lidé vloni utratili za kosmetiku 682 Kč měsíčně. 73 procent lidí nakoupí kosmetické výrobky rovnou v kamenné prodejně. Tato zjištění pocházejí z volně prodejné studie GfK Kosmetika 2018.

Vzhled a útrata za kosmetiku

Vzhled může být pro někoho důležitý, pro jiného méně. Jak jsou lidé v České republice spokojeni se svým vzhledem? Zeptali jsme jich ve výzkumu GfK. Pouhých 8 procent lidí tvrdí, že jsou se svým vzhledem velmi spokojeni a téměř polovina lidí deklaruje, že jsou spíše spokojeni. Každý desátý člověk je bohužel nespokojen se svým vzhledem. Pokud se člověk o sebe stará, pečuje o sebe také zdravou stravou, cvičí a dopřává své pokožce kosmetickou péči, je mu jednou z odměn i mladší vzhled. Jedna z věcí, která vzhledu může pomoci, je péče o sebe, a to v podobě kosmetických přípravků. Podíváme-li se na nakupující kosmetiky, potom kosmetiku nakupují převážně ženy a mladší věkové kategorie, a to v 61 procentech. Při pohledu na genderové rozdělení asi nikoho nepřekvapí fakt, že kosmetiku více nakupují ženy, a to v populaci žen v 94 procentech, zatímco muži o něco méně (76 procent v populaci mužů). Pokud se zákazníci vydají na nákup kosmetiky, potom v 69 procentech se jedná a rutinní nákup na doplnění zásob kosmetiky. 59 procent lidí vyráží na nákup určitého konkrétního kosmetického výrobku, který jim došel. Na akci či speciální nabídku konkrétního kosmetického přípravku čeká 45 procent lidí a 11 procent Čechů si plánuje nákup nových výrobků, aby vyzkoušeli, zda jim budou vyhovovat.

Nákupní postoje a útrata Čechů

Někdo má rád zavedené výrobky a nemění značku, zatím co jiní jsou inovátory a zkouší vše nové. 69 procent lidí deklaruje, že jsou věrni osvědčeným kosmetickým značkám a zavedeným výrobkům, naopak 31 procent lidí rádo zkouší nové výrobky. Cena je jedním z hlavních kritérií při nákupu kosmetiky pro 71 procent lidí, kteří podrobně sledují a porovnávají ceny a nakupují jen výhodně. Téměř polovina lidí si často dopřeje i dražší  a kvalitní výrobky. Lidé v průměru utratili v roce 2018 za kosmetiku 692 Kč měsíčně. Ve srovnání s rokem 2016 utratili Češi vloni za kosmetiku o 85 Kč měsíčně více.

Kamenné prodejny versus internet

Někdo rád nakupuje na internetu, jiný si raději zajde na nákup kosmetiky do kamenné prodejny a někdo rád kombinuje obojí. Kamenná prodejna hraje stále prim, téměř všichni zde alespoň občas nakoupí kosmetiku. 73 procent lidí kosmetické výrobky rovnou nakoupí v kamenné prodejně. 27 procent lidí si výrobky nejprve vybere  na internetu a pak je koupí v kamenné prodejně.  Dvě třetiny lidí, které nakoupily alespoň jeden výrobek v uplynulém roce přiznávají, že někdy nakupují i na internetu. Téměř polovina z nich koupí výrobky rovnou na internetu a více než polovina si je prohlédne v kamenné prodejně a poté nakoupí levněji na internetu.

O výzkumu

Zjištění vycházejí z volně prodejné studie GfK Kosmetika 2018. Výzkum byl proveden metodou CAWI v září 2018 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů v České republice.

O GfK

GfK propojuje data s vědou. Naše inovativní průzkumná řešení poskytují odpovědi na klíčové obchodní otázky týkající se spotřebitelů, trhů, značek a médií nejenom na dnešních trzích, ale i těch budoucích. GfK, jako výzkumná a analytická společnost, slibuje svým klientům po celém světě "Growth from Knowledge" (růst na základě znalostí). Pro více informací navštivte stránky www.gfk.com/cz nebo sledujte GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_Czech.

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS