Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Světlo jde ruku v ruce s designem prodejny

Vloženo: 24.9.2018

Správné osvětlení dokáže upoutat pozornost k vystavenému zboží a celkově vytváří atmosféru obchodu.

„Světelné řešení je vhodné utvářet pro každý prostor individuálně. Pomocí speciálních světelných zdrojů máme možnost vybrat takovou barvu světla, která dá vyniknout konkrétnímu produktu,“ vysvětluje Daniel Černý, předseda představenstva společnosti Halla. A Vojtěch Motl, managing director společnosti HL Display, doplňuje: „Vhodná volba intenzity, barvy světla a samotného umístění má zásadní dopad na zákazníkovo chování. Správně volené řešení přináší obchodníkům jednotlivých prodejních kategorií až 50procentní nárůst atraktivity s podobným procentuálním vyjádřením na zvýšený dopad prodejů.“

 

Osvětlení působí na biorytmus

Úspěch prodejny je závislý a stojí na třech hlavních pilířích – správném umístění prodejny, personálním obsazení a vhodném prodejním prostředí. Právě v tomto posledním bodě hraje světlo důležitou roli. „Správná prezentace sortimentu za pomoci nasvětlení dokáže významně navýšit prodej a dostat sortiment do popředí zájmu. Ponuré nebo naopak přesvícené osvětlení může zákazníka odradit. Vhodně zvolený typ osvětlení, správné barvy – to všechno člověka ovlivňuje,“ podotýká Terézia Malá, specialista na osvětlení společnosti RN Servis EU. Kvalita a způsob osvětlení jsou pro nakupování naprosto klíčové. „Špatné osvětlení má přímý vliv jak na nákupní zážitek, tak i na samotný výběr zboží. Tím myslím osvětlení prodejny jako celku. Samozřejmě lze dále pracovat i s lokálním nasvícením

produktu tak, abychom některé z nich opticky zvýraznili a přilákali tak k regálu pozornost a podpořili prodej,“ podotýká Michal Súlovec, senior project manager společnosti Dago.

Osvětlení přitom působí nejen na přirozený biorytmus zaměstnanců i zákazníků. „Dobře naplánované osvětlení pomůže zaměstnancům plně využívat jejich potenciál, zvýší jejich pracovní výkon a zmírní únavu, stejně jako zákazníkům, kteří si budou nakupování užívat bez nepříjemných pocitů a v atraktivním prostředí zůstanou déle,“ tvrdí Michael Blažícek, zakladatel společnosti Lumbio.

Kvalitní LED osvětlení je opravdu plnohodnotnou alternativou denního světla, které zlepšuje produktivitu a celkovou pohodu. Vytvoří příjemné prostředí s možností vlastního rozvržení barvy a intenzity světla, stimuluje dobrou náladu a zároveň snižuje spotřebu energie a emise škodlivých látek.

Velkým trendem jsou svítidla s technologií Tunable White, která umožnují nastavit intenzitu i chromatičnost světla pro uzpůsobení konkrétní činnosti či atmosféře. „Svítidla s touto technologií umožnují svítit podle principu Human Centric Lighting – přizpůsobí se našim cirkadiánním rytmům a simulují přirozené denní světlo. Pomocí řídicích systémů a čidel mohou automaticky upravovat osvětlenost interiéru podle venkovního světla,“ popisuje Daniel Černý. „Každé řešení má samozřejmě své zákonitosti a pravidla, které je třeba brát v úvahu,“ upozorňuje Martin Vítek, key account manager společnosti Signify (dříve Philips Lighting).


Celý text článku, který byl publikován v odborném měsíčníku  Zboží&Prodej  8/2018, najdete v příloze.

Soubory ke stažení

Světlo jde ruku v ruce s designem prodejny (324,22 KB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS