Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Role času nabývá při nakupování na důležitosti

Vloženo: 30.10.2017

Čas se stává jedním z nejdůležitějších faktorů při nakupování. Lepší orientace přináší i lepší zážitek.

 

Čas je v současnosti nedostatkovou a stále cennější komoditou. Čím méně ho máme, tím hodnotnější se pro nás stává. Důležitější roli sehrává čas v poslední době také při nakupování. Vlivem rozvoje online nakupování a extrémní saturace nabídkou jsou dnešní zákazníci netrpělivější než kdy dříve. Zároveň již většinou dokážou prohlédnout snahu prodejce uměle je na prodejně zdržovat, což může vyústit buď k negativnímu pocitu, že jsou manipulováni, (a)nebo k obranné reakci.

Mají-li zákazníci pocit ztráty času, začnou nakupovat selektivně, procházejí pouze potřebnými uličkami, snižují velikost nákupu a vyhýbají se prohledávání. Současní maloobchodníci i jejich dodavatelé jsou proto silně motivováni k poskytování nejen zážitkového, ale i časově efektivního nákupu, resp. by se měli snažit zákazníkům čas naopak ušetřit například lepší orientací. V současnosti je však situace spíše opačná, často přespříliš intenzivní komunikace v místě prodeje situaci ještě zhoršuje. Místo toho, aby zákazníci co nejrychleji našli „své“ zboží, tráví většinu času jeho hledáním. Vůči čemukoliv, co se netýká jejich cíle, jsou pak slepí a jejich impulzivní nákupy klesají.

 

Článek byl publikován v odborném časopise Brands & Stories. Celý text článku najdete v příloze.

 

Soubory ke stažení

Role času nabývá při nakupování na důležitosti (1,13 MB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS