Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

RETAIL TRENDY - Digital Engagement

Vloženo: 25.9.2017

Dnešní doba se snaží stále častěji najít jednodušší a levnější řešení, do kterých bychom my lidé ideálně nemuseli vůbec zasahovat. Hledáme automatizované procesy, kde se ideálně zákazníci přihlásí online a my se nebudeme muset o nic starat. Na prodejní ploše skoro nenajdeme živého prodejce, naopak nás obklopují všudypřítomné digitální kiosky, které na nás problikávají po celou dobu nákupu. Někdy dle předem definovaného programu, jindy z důvodu své nefunkčnosti. I to je každodenní chleba dnešní digitální doby.

Jedni říkají „více technologií“, jiní by raději zařadili zpátečku. Nedávný příklad Facebooku,který zrušil projekt dvou autonomních robotů, kteří si během testování vytvořili vlastní jazyk, kterému člověk přestal rozumět, nás posouvá opět blíže ke Skynetu. Určitě ale nechci, aby kdokoli nabyl pocitu, že nemám technologie rád, nebo že jsou mi cizí. Postupem času, jak s nimi přicházíme do kontaktu, je začínáme používat mnohem chytřeji tak, aby tato forma předávání informací využila maximum svého potenciálu a abychom neměli pouze „digitální“ plakáty oproti těm papírovým.

Pokud bude digital stále pouze „pozlátkem“, budeme se stále nacházet v době, kdy ho neumíme dobře využívat. Existuje teorie PHD, která definuje retail jako kombinaci fyzického světa, digitálního světa a světa lidí. Pouze jejich ideální kombinace dokáže zákazníky správně uspokojit. A takto bychom se měli na digital dívat. Výzkumy sice potvrzují, že reakce na digitální média jsou vesměs pozitivní a staví značku do pozice “inovátora”. Možná ale i proto, že se v našich životech technologie promítají stále častěji, chceme si na nabízené zboží zase sáhnout. A technologie toto stále ještě chvíli umět nebudou.

V RETAILu vidíme mnoho způsobů využití technologií a digitálního obsahu. Od možnosti nákupu v metru, jako to udělalo Tesco v Jižní Koreji, až po Amazon GO, který chce setřást veškeré bariéry čekání. Uvidíme, jak se to Amazonu povede. Na paty mu podle všeho dost šlape Wal-Mart.

Článek byl publikován v odborném časopise Brands & Stories. Celý text článku najdete v příloze.

 

Soubory ke stažení

RETAIL TRENDY - Digital Engagement (2,88 MB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS