Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Postavte si už dnes prodejnu budoucnosti

Vloženo: 22.5.2018

Při nákupu už nebude třeba hovořit s prodavačem či prodavačkou. Postačí přistoupit k tabletu, zadat dotaz a inteligentní systém ihned odpoví nebo pomůže s jakýmkoli problémem, třeba s reklamací či změnou hesla nebo PIN kódu. Už si nebudete třeba zkoušet oblečení nebo chodit do obchodu s nábytkem... Vítejte v obchodě budoucnosti, jehož mnohé prvky je ale možné postavit už dnes.

Internet věcí není jen dalším moderním pojmem, který se dnes skloňuje ve všech pádech. Získává konkrétní obrysy a zpracovávají se scénáře, jak možnosti a potenciál internetu věcí efektivně využít v různých oblastech. Využít jej lze třeba právě v maloobchodě budoucnosti.

Čidla, kam se podíváte

Jak může inteligentní obchod fungovat? Jen si to představte: Před vchodem do prodejny snímá zákazníky čidlo, které sleduje počet lidí před prodejnou – tzv. queue management (velikost fronty). Pokud se zde najednou sejde větší počet lidí, vedení prodejny o tom okamžitě ví a může např. otevřít další pokladny a zvýšit počet prodavačů na prodejně. Pokud by se místo prodejny jednalo o banku nebo poštu, otevřelo by jejich vedení více přepážek.

Zájem o prodejnu měří čidlo pro tzv. people counting, které počítá, kolik lidí na prodejnu přišlo a kolik z ní odešlo. Kromě toho zaznamenává i informace o pohybu zákazníků po prodejně (kolik jich jde vpravo a vlevo od vchodu). Vedení prodejny má přesné informace o tom, kolik zákazníků je právě na prodejně a jaká je průměrná délka jejich návštěvy.

Dalším senzorem je kamera, která snímá zákazníky přicházející na prodejnu a která je propojená s interaktivním displejem. Kamera umí rozpoznat obličeje vstupujících zákazníků a odhadnout jejich pohlaví, věk a náladu. Tyto údaje se promítají na interaktivní displej, u mužů modře, u žen červeně. Na jejich základě je zařadí do nadefinovaných kategorií zákazníků (mladík/slečna 0-30 let, mladý muž/mladá žena 30-40 let, muž/žena středního věku 40-50 let, starší muž/žena více než 50 let) a interaktivní displej je osloví nabídkou relevantní pro danou kategorii zákazníka. Ženě nabídne notebook se Swarovski elements, mladíkům tablet s vynikající grafikou určený pro hraní her, slečnu upozorní na růžový chytrý telefon a staršího muže na byznys notebook s vysokým výkonem a elegantní designem. Současně je k promovanému produktu nasměruje – jednoduše jim pomocí šipky ukáže, zda mají od vstupu pokračovat doprava či doleva.

Celý text článku, jehož autorem je Martin Rys, BI Competency Leader ze společnosti Adastra, najdete ZDE .

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS