Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Ovocná vůně otevírá naše peněženky.

Vloženo: 7.7.2016

Aneb kterak jednomu supermarketu strmě vzrostly tržby, když do vzduchu rozptýlil melounové aroma.

• holandský obchod rozprášil v rámci výzkumu do prodejních uliček melounovou vůni
• 300 zákazníků bylo následně vyzpovídáno prostřednictvím dotazníků
• Tržby vzrostly o 14%, když byla vůně intenzivnější
• Výsledky výzkumu mohou napomoci supermarketům k vyšším tržbám

Pokud se domníváte, že „nakupujete nosem“, pak můžete být pravdě blíž, než si myslíte. Průzkum uvádí, že zákazníci více utratí, pokud je ve vzduchu rozptýlena vůně čerstvého ovoce. Závěry výzkumů mohou otevřít zatím „lehce utajovaný“ nový způsob, kterak „zalovit zákazníkům v peněženkách“.

Holandský obchod, který je součástí nejmenovaného významného řetězce, působícího i ve Velké Británii, rozprášil mezi nákupní regály melounovou vůni. Studie se zúčastnilo 300 zákazníků, kteří byli dotazování na to, jak se při nakupování cítili a zda si koupili více, nebo méně zboží, než původně zamýšleli.

Během prvního týdne nebyla v obchodě rozptýlena žádná vůně. V druhém týdnu pouze nepatrné množství melounové vůně. V závěrečném třetím týdnu testování holandští a australští výzkumníci rozptýlili aroma do obchodu ve výraznější intenzitě.
Melounová vůně byla vybrána z důvodů své obecné oblíbenosti, vhodnosti do veřejného prostoru a snadné technologické přípravě.

Závěry výzkumu, publikované v „Journal of Retailing and Customer Services“, ukazují, že
čím silnější byla vůně v prostoru, tím zákazníci zůstávali v obchodě déle. Detailnější data z obchodu pak ukazují, že tržby druhý týden vzrostly o 2% a třetí týden, při zesílené intenzitě vůně, o 14%. Poměr „neplánovaných nákupů“ respondentů v závěrečném týdnu vystoupal z 33% na 44%.

Některé supermarkety v Anglii již dříve provedly pokus s rozptýlením vůně „čerstvě upečeného chleba“. Obchodní řetězec „Waitrose“ přišel s obdobným nápadem minulou zimu, kdy vůně koření rozptýlená ve vzduchu, měla v zákaznících během vánočních svátků evokovat pocit „slavností atmosféry“. V minulém týdnu mluvčí „Waitrose“ uvedl: „Zákazníci si přítomnost vůní oblíbili a my do budoucna plánujeme tuto „aktivitu“ v našich obchodech posilovat. Vždy se snažíme věnovat všem smyslům našich zákazníků.“
„Sainbury´s“ - druhý největší potravinový obchodní řetězec v Anglii vůně ve svých prodejnách zatím nepoužívá, do budoucna to však nevylučuje. Další řetězce „Tesco“ a „Asda“ na stejný dotaz neodpověděly.

 

Zdroj: www.academia.edu
Autor: MARK HOWARTH FOR THE DAILY MAIL, překlad GAIA GROUP SE
Vydáno: 24. června 2016 | poslední úprava: 15:22, 25. června 2016

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS