Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Od malé firmy na potisk triček k jednomu z největších výrobců POS materiálů v celé Evropě!

Vloženo: 19.7.2018

Novinka člena POPAI CE

Společnost Willson & Brown je významným evropským obchodníkem s POS materiály s působivou zkušeností s jejich navrhováním, vytvářením i instalací v odvětví kosmetiky, tabáku, FMCG a spotřební elektroniky.  Firma v současnosti disponuje 8 regionálními prodejními kancelářemi a 26 lokálními prodejními týmy. Počet zemí, ve kterých bychom mohli najít projekty této společnosti, je však ještě 3x vyšší!

Historie firmy  (aneb “Jak to všechno začalo?”)
Psal se květen roku 1991 a v polském městečku Żoliborz se na sídlišti setkali pozdější zakladatelé společnosti Wojtek Gackowski a Dariusz Rutczyński. Zkušenosti s prací v tomto oboru neměl ani jeden z nich. Spojoval je jen sen o založení vlastní firmy.
 
Oba kamarádi se po střední škole vydali rozšířit si své obzory do zahraničí. A právě díky tomuto rozhodnutí později mohla vzniknout firma Willson & Brown.
Dariusz, jeden z budoucích majitelů firmy, se poprvé vydal na cestu hned po maturitě.
„V roce 1989 jsem odjel do Holandska. Trhal jsem tam nějaký kytky. Mým šéfem byl hinduistický rasista, který neměl rád bílé a to ve skupině měl asi 15 bělochů. Pamatuji si, jak jsem po návratu říkal kamarádovi: ‚Už nikdy nebudu pro nikoho pracovat!’ ” svěřuje se. 

Ve stejnou dobu si druhý ze zakladatelů, Wojtek, založil firmu vydávající punkové kazety. Se zbožím jezdil do Francie, kde se snažil oslovit potencionální zákazníky v undergroundových klubech. Zde si všiml několika mladých lidí, kteří pomocí dřevěných rámečků vyráběli trička s logy hudebních skupin. Pro nápad se nadchl a když se s ním pak svěřil svému příteli Dariuszovi, který byl zrovna vyhozen od zkoušky na Veterinární univerzitě, bylo rozhodnuto.
„Budeme dělat ta trička s názvy kapel,”dohodli jsme se s Wojtekem. Půjčili jsme si od rodin 100 dolarů, pronajali si prostor velký asi tak 3x4 metry a koupili jsme starou tiskovou mašinu.

První zakázky na sebe nenechaly dlouho čekat. Jako OSVČ vyráběli Dariusz s Wojtekem trička s potiskem pro Closterkeller, Daab nebo Jazz Jamboree. Jenže zakrátko přišla zima a poptávka po tričkách rapidně klesla. Bylo tedy třeba zapracovat na marketingu.
„Na rohožce jsme našli telefonní seznam a Wojtek říká: ‚Podívej, existuje tolik firem, měli bychom jim nabídnout náš produkt!’ A tak jsme si na víkend půjčili fax a rozeslali nabídku více než 100 společnostem.”

Strategie zafungovala. Hned v pondělí ráno v kanceláři zazvonil telefon. Společnost Coca-Cola si objednala 40 000 triček na olympiádu v Barceloně. Díky této zakázce získali skvělou referenci, se kterou bylo oslovování nových klientů daleko jednodušší, a navíc si díky ní mohli dovolit nákup dalších strojů.

Nebýt pořadu  „Vyrob si sám“, nejspíše by firma nevznikla!

Kromě rozšíření výroby se zanedlouho majitelé rozhodli také rozšířit pole působnosti. Čím dál tím častěji totiž přicházeli poptávky i na jiné typy produktů. A protože oba dva zakladatelé byli vždy fanoušky pořadu „Vyrob si sám” Adama Słodowyho, nebyl pro ně problém prvních pár menších zakázek zrealizovat bez cizí pomoci. S přibývajícími projekty však bylo potřeba najmout více lidí a pronajmout větší prostor. A tak se v roce 1995 zrodila společnost Willson & Brown s. r. o. 

Od historie k současnosti
Zpočátku ve firmě pracovalo 7 lidí. Oba dva majitelé se však shodli na tom, že chtějí vybudovat firmu daleko větších rozměrů. Proto si vypláceli jen minimální mzdu a reinvestovali zbytek vydělaných peněz zpět do firmy. Rozhodnutí se vyplatilo. Firma se velmi rychle rozrůstala. Po 7 letech působení na trhu měla již 400 zaměstnanců a také expandovala do zahraničí. 

Od roku 2004 funguje v pražských Vinohradech česká pobočka, jejíž projekty můžeme najít v mnoha supermarketech, maloobchodech, prodejnách se sportovním vybavením, kosmetikou či elektronikou, ale také například v kadeřnictvích, trafikách, kavárnách a restauracích po celé ČR. Pražská pobočka kromě kanceláří disponuje prostorem určeným k vystavení produktů, které si klienti mohou kdykoli přijít prohlédnout. Český Willson & Brown mimo jiné pravidelně spolupracuje na projektech se dvěma největšími světovými výrobci nealkoholických nápojů a stará se o design prodejen jednoho z nejvýznamnějších českých mobilních operátorů.
V roce 2012 firma otevřela novou výrobnu a v roce 2015 získala mezinárodně uznávaný certifikát kvality ISO 9001:2008.

V současné době firma spolupracuje s největšími firmami působícími na světovém
trhu v oblasti kosmetiky, tabáku, FMCG a spotřební elektroniky.

Nyní má firma přes 700 zaměstnanců a působí ve více než 65 zemích. Z malé lokální firmy se tak stala nadnárodní společnost působící v mezinárodním prostředí, která v současné době exportuje více než 90 % výroby a spolupracuje s nejvýznamnějšími firmami na světovém trhu. 

Jednou z největších předností firmy je 23 000 m² velký výrobní závod, díky kterému je možné se vypořádat s jakkoli náročnou poptávkou. V podniku můžeme najít více než 100 výrobních strojů určených k realizaci projektů z různých materiálů (vstřikovaný plast, termoformovaný plast, dřevo, kov, karton…) a dále také 5 000 m² velký sklad. Díky těmto obrovským výrobním kapacitám má firma možnost vytvářet vše inhouse a nabídnout tak zákazníkům ty nejlepší ceny i rychlé dodání. 

Co se týče nabídky společnosti, je možné ji rozdělit do dvou skupin.
Tou první je modulární neboli standardní řešení projektu. Takovéto projekty jsou realizovány podle předem vyvinutých otestovaných konstrukcí.
Druhou možností je individuální řešení projektu. Na základě poptávky od klienta tým designérů společně s konstruktéry a technology vytváří zcela jedinečný návrh odpovídající požadavkům klienta, ale zároveň také vkusu a preferencím cílové skupiny daného produktu. Základem úspěchu při vytváření tohoto typu projektu je analýza současné klientovi situace, pečlivě provedený průzkum trhu a samozřejmě také úzká spolupráce s klientem. Veškeré vložené úsilí se však vyplatí. Právě individuálně vytvořené displeje získávají nejen největší pozornost nakupujících, ale také ceny v soutěžích za originalitu či design. 

Popai Awards
Asi nejznámější soutěže v oboru marketingu na místě prodeje se firma poprvé zúčastnila v roce 2006. Přihlášené projekty se setkaly s velkým úspěchem a společnost si odnesla hned několik ocenění. Od té doby se soutěže účastní pravidelně a každoročně si odnáší ocenění z Berlína, Paříže, Moskvy, Düsseldorfu či Prahy.

V příloze najdete celý text článku, který byl publikován v časopise Brands &Stories 2/2018.

 

Soubory ke stažení

Od malé firmy na potisk triček k jednomu z největších výrobců POS materiálů v celé Evropě! (906,99 KB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS