Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Nestlé investuje 2 mld. CHF do recyklovaných obalů a start-upů

Vloženo: 7.2.2020

Novinka člena POPAI CE  

 

Společnost Nestlé investuje 2 miliardy švýcarských franků (46,7 mld. Kč) do rozšíření využívání recyklovaných plastů na potravinářské účely a do start-upů vyvíjejících nové udržitelné obalové řešení.

 

 

Většina recyklovaných plastů dnes není vhodná pro balení potravin a jejich nabídka pro potravinářské účely je nedostatečná. Ve snaze podpořit rozvoj trhu s recyklovanými plasty se Nestlé zavázalo nakoupit až 2 miliony tun plastů vhodných pro balení potravin a dotovat jejich výrobu částkou 1,5 mld. švýcarských franků (35,1 mld. Kč) do roku 2025. Cílem je, aby se výroba těchto plastů stala rentabilní.

V návaznosti na závazek z roku 2018, kdy Nestlé oznámilo, že do roku 2025 přejde výhradně na recyklovatelné a znovu použitelné obaly, společnost také sníží používání plastů z primární suroviny o jednu třetinu, podpoří rozvoj oběhové ekonomiky a pomůže čistit oceány, jezera a řeky od plastového odpadu.

Vedle vlastního výzkumu v Nestlé Institutu pro vývoj obalů vyčlení společnost 250 milionů švýcarských franků (5,8 mld. Kč) na financování fondu pro udržitelné obaly, jehož cílem bude podpořit start-upy věnující se vývoji nových materiálů a systémů pro opakované použití obalů, inovacím v oblasti balení výrobků a recyklace.

Tyto iniciativy podpoří úsilí společnosti Nestlé, aby byly její obaly recyklovatelné nebo znovu použitelné a zároveň pomohou naplnit závazek nulových čistých emisí skleníkových plynů do roku 2050.

"Žádný plast by neměl skončit na skládce nebo jako odpad," říká Mark Schneider, generální ředitel Nestlé a dodává: "Dosažení bezpečnosti recyklovaných plastů na balení potravin je pro náš průmysl obrovskou výzvou. Proto vedle snižování spotřeby plastů a sběru odpadu chceme také zvyšovat podíl opakovaně recyklovatelných plastů. Iniciujeme kroky k vytvoření většího trhu s recyklovanými plasty pro potravinářské účely a podpoříme inovace v obalovém průmyslu. Vítáme všechny, kteří se k nám chtějí na této cestě připojit. "

 

Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, robert.kicina@cz.nestle.com, +420 724 420 148

 

 

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS