Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Jak zefektivnit řízení in-store projektů

Vloženo: 29.8.2021

Další z řady pravidelných seminářů Retail Trouble Shaker, které pořádá POPAI CE, se tentokrát věnoval zefektivňování řízení in-store projektů pomocí softwaru. Zabýval se aktuálním trendem digitalizace procesů ve firmách i konkrétně efektivnímu využití softwarových systémů a programů, které pomáhají řídit in-store kampaně a další řešení v retailu.

Andrea Vozníková, research director společnosti InsightLab a členka rady a garant sekce vzdělávání POPAI CE účastníky seznámila s výsledky nového výzkumu, který mapoval současnou situaci na našem trhu v oblasti využívání softwarových platforem v retailových projektech z pohledu značkových výrobců i agentur.

Z výzkumu vyplynulo, že v oblasti řízení kampaní ve firmách realizační týmy ponejvíce trápí nedodržování termínů a chyby v komunikaci. Mnoho firem by proto přivítalo software nebo aplikaci, která by jim řízení procesu pomohla řídit a propojit všechna oddělení, která se na jeho chodu podílejí, včetně externích subjektů, jako je tiskárna, kreativní nebo mechandisingová agentura… Jedním z pozitiv, které by toto softwarové řešení mohlo přinést, je například omezení dosavadní e-mailové nebo telefonické komunikace. „Management toku a předávání si obrovských objemů dat a informací zabírá trade marketingu v současné době obrovské množství času, přičemž v tomto procesu často dochází také k chybám. A právě zde je v podobě šikovné aplikace prostor, jak mu pomoci,“ popisuje Andrea Vozníková.

 

Interní procesy zefektivňuje software

Efektivní nástroj pro řízení marketingových projektů představila společnost Dago. Ta na platformě Isdago.cz pracuje již přes tři roky a v současné době ji používá přes 150 zákazníků firmy. „Vhodný software by měl umět realizovat zakázku jejímu producentovi, a to včetně možnosti kooperace dalších subjektů. Tedy možnosti je do ní zapojit. V případě podlinkové reklamy neexistuje moc podobných řešení. V Dagu používáme dvě – jedno pro řízení interních procesů a druhé na instalace kampaní v obchodech,“ říká Marek Končitík, obchodní ředitel firmy Dago. Oba programy umožňují dodávat kampaně už do dvou dnů od zadání a jsou výhodné zejména v případě, kdy zadavatelé nemají čas na setkávání s výrobcem, a přitom potřebují rychle reagovat. To ale vyžaduje přístup zadavatelů do systému, kteří tak mohou v reálném čase navrhovat změny a vyhodnocovat výsledky. Software také odhalí celý proces projektu včetně monitoringu, v jakém stavu se aktuálně nachází. Pomocí takzvaných sestav je přímo v programu možné flexibilně měnit různé parametry a díky přiloženým fotografiím dělat dodatečně změny. A to pro každou prodejnu zvlášť, díky čemuž je možné eliminovat chybovost, která vzniká při instalacích.

 

Reklamní materiály hlídá systém

Software společnosti WELLEN umí ohlídat i reklamní materiály, které je zapotřebí rozdistribuovat do prodejních míst tak, aby na každém místě probíhající kampaně bylo vše v pořádku. „Bez tohoto systému, který vyvíjíme od roku 2004, si naši práci nedokážeme představit. Je to totiž nejen pomůcka pro nás, abychom měli nad vším kontrolu, ale slouží i jako zpětná vazba od prodejních míst formou notifikací,“ říká Libor Chvojka, produkční ředitel společnosti WELLEN. Systém obsahuje informace o prodejnách v České republice a nechybí dokonce ani jejich schéma. Dále obsahuje také údaje o reklamních nosičích, jejich obsahu i dobu jejich platnosti. „Platforma je využívána také pro správu obsahu v digital signage. Opět na základě zadaných digitálních nosičů lze vytvořit obsah tak, aby byl ve správných rozměrech a pro konkrétní zařízení, na kterém bude prezentováno. Platforma vzdáleně distribuuje příslušný obsah na daný nosič prostřednictvím internetu,“ dodává Libor Chvojka. Pro kompletní ovládání, a to i s možností automatického vzdáleného nasazení, firma využívá její další software eMA, který umí obsluhovat nejen digital signage, ale třeba také vyvolávací systém, elektronické cenovky a spravovat různé interaktivní prvky.

 

Pavel Neumann

 

 

 

 

 

 

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS