Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Jak maximálně využít retail ke komunikaci

Vloženo: 25.6.2018

Retail jako součást komunikačního mixu je aktuální, stále sílící trend. Využití této příležitosti se nabízí zejména v České repub­lice, kde podle výzkumů POPAI SES (7/2016) existuje v porovnání s ostatními zatím měřenými zeměmi světa nejvyšší míra impulsního rozhodování na místě prodeje - až 87 % zákazníků je ochotno nakoupit na základě prostředí a přímé komunikace v provozovně. Pro úspěšná retailová řešení proto platí obdobná pravidla jako pro ATL, BTL, digital nebo PR komunikaci. Plus jedno - asi nejdůležitější - navíc: táhnout za jeden komunikační provaz.

                             

Tajemství synergie kromě mixu nástrojů spo­čívá v propojení, vzájemném respektu znač­ky a komunikace, jednotném obsahu sdělení ve všech kanálech a spolupráci tvůrců všech typů řešení. Pojďme si připomenout stěžejních 5P, pra­videl, která pomáhají značkám integrovaně komunikovat.

1/ Proaktivně nastavit efektivní důvod

Proaktivní, nikoli reaktivní. Přinést řešení, vyvolat a ihned uspokojit potřebu ještě dří­ve, než by na ni zákazník přišel sám. Takový retail očekávají dnešní zákazníci a pro nastu­pující generaci Z bude ještě důležitější. Dělat něco jen pro vykázání aktivity je v éře bed­livého sledování rozpočtů sebevražedné stej­ně jako bezmyšlenkovité napodobování ak­tivit konkurence. V jedné z dnes již právem téměř zapomenutých fint reklamy raného divokého kapitalismu se říkalo “povozit se na vlně”, což v podstatě znamenalo, že když jed­nička na trhu vytvořila a silnými mediaspen­dy podpořila téma či sdělení, ostatní se s tím poté svezli pod hesly “máme skoro to samé - levněji” nebo “máme něco podobného - v akci”. Má to jeden háček. Nejsou devadesát­ky, produktově zaměřený trh už je minulostí. Dobrý důvod pro komunikaci poznáte jed­noduše: je zároveň stejně dobrým důvodem pro zákazníky jít a nabídku využít. Pochopi­telně se u toho chtějí bavit, vše mít ve více prodejních kanálech a s co nejmenšími bari­érami. Pozornost ve světě přehlceném infor­macemi patří jen těm, kteří mají odvahu být v něčem první, nabídnout změnu, vylepšení, odlišnost, jinou cestu, silný příběh… Prostě vyčnívat z davu. Každá značka by měla mít své produkty, svůj segment zákazníků a svoje unikátní cesty, co nabízet a jak.

Článek, jehož autorkou je  Linda Petrová,  Creative & Strategy Director, WELLEN, byl zveřejněn v odborném časopise Brands & Stories. Celý text článku najdete v příloze.

 

Soubory ke stažení

Jak maximálně využít retail ke komunikaci (530,84 KB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS