Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Investice do reklamy v místě prodeje představují 6, 71 miliard Kč

Vloženo: 16.2.2017

Asociace oboru marketingové komunikace v místě prodeje POPAI CE ve spolupráci s mediální agenturou OMD Czech každoročně zveřejňuje výsledky monitoringu investic do produkce POP komunikačních médií v různých maloobchodních formátech a provozovnách služeb v ČR. K dispozici jsou tak informace o objemu investic v letech 2010 - 2015 a také informace o jejich struktuře.

                                         

Informace o specifických trzích jsou nutným předpokladem k základní orientaci a strategickým rozhodnutím subjektů podnikajících v patřičném oboru. Úkolu data získat a publikovat za český trh marketingové komunikace v místě prodeje se ujala POPAI CE (oborová asociace sdružující společnosti působící na trhu in-store marketingové komunikace) v úzké spolupráci s mediální agenturou OMD Czech.

Sběr dat probíhá kontinuálně od jara roku 2011 na třech různých úrovních, které měly za cíl komplexně zmapovat investice do produkce reklamních médií v místě prodeje. Objemem trhu reklamy v rámci tohoto monitoringu rozumíme finanční objem investovaný za daný rok do produkce POP komunikačních médií vyrobených společnostmi se sídlem v ČR a zároveň i objem jejich dovozu ze zahraničí.

Celkový objem investic do reklamy v místě prodeje vznikl součtem tří částí monitoringu. Celkový finanční objem investovaný do produkce prostředků reklamy v místě prodeje za rok 2015 v České republice tak tvořil 6,71 miliardy Kč. V roce 2015 došlo na tomto trhu k opětovnému 7% nárůstu (stejně jako v roce 2014).

Typem umístění, který dlouhodobě reprezentuje největší objemy produkčních investic, jsou podlahové POP prostředky s 34% podílem v roce 2015, následované regálovými POP prostředky s podílem 20%. K pokladnám a obslužným pultům souhrnně směřuje 14 % objemu investovaných prostředků a nástěnné a fasádové POP prostředky navýšily v roce 2015 svůj podíl o 10 procentních bodů na 18 %. 

Dalším pohledem jsou produktové kategorie, pro které byla POP média využita. Nejsilnější produktovou kategorií jsou potraviny s 21 % finančního objemu v roce 2015, následované kosmetikou (19 %) a nápoji (13 %). Nejvyšší nárůst zaznamenaly kategorie farmaceutických přípravků a služeb. Naopak v roce 2015 poklesl podíl kategorií nápojů, spotřebního zboží a potravin.

Celou zprávu o výsledcích monitoringu trhu reklamy v místě prodeje najdete v příloze.

 

Soubory ke stažení

Monitoring_Final Report 2010-2015_final (491,56 KB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Webové stránky vytvořilo eStudio.czWebdesign & SEO | Postaveno na ReflexCMS