Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Imperial Brands se v době pandemické krize stará o duševní i fyzickou pohodu svých zaměstnanců

Vloženo: 9.8.2021

Novinka člena POPAI CE

Náročné nové projekty a neustále se zhoršující pandemická situace si v uplynulých měsících vybraly daň na psychickém i fyzickém zdraví nejednoho pracovníka. Společnost Imperial Brands, přední český distributor tabákových výrobků, proto pro své zaměstnance připravila wellbeingový program I AM HEALTHY. Skrze něj chce bojovat s dopady izolace, stresu i nedostatku pohybu.

Pandemie nemoci Covid-19 s sebou nenese jen riziko onemocnění, ale také celou řadu dalších negativních dopadů. Dlouhodobá izolace na home office, převaha online komunikace, nedostatek kontaktu s kolegy a přáteli a nutnost zvládat současně práci i rodinu se podepsala na fyzickém i psychickém zdraví většiny z nás. A snížit nebo dokonce eliminovat tyto dopady má právě wellbeingový program.

„Uvědomujeme si, že nastalá situace vyvolává dodatečný tlak na nás všechny. Proto jsem velmi rád, že se nám podařilo wellbeingový program I AM HEALTHY zrealizovat. Uplynulých sedm měsíců, kdy jsme skrze něj podporovali naše zaměstnance, ukazuje, že to má smysl,“ vysvětluje Jan Soóky, HR manažer Imperial Brands pro Česko, Slovensko a Maďarsko.

Imperial Brands je trojnásobným držitelem ocenění Top Employer Czech Republic a Top Employer Europe od nezávislého mezinárodního institutu Top Employers, který posuzuje kvalitu nastavení personální politiky a celkový přístup k zaměstnancům. Systematická práce v oblasti wellbeingu tak byla jen dalším logickým krokem.

Program je naplánován na 9 měsíců (leden–září 2021) a stojí na třech pilířích. První, zaměřený na manažery a HR, se věnuje rozvoji podpůrné skupiny a klíčové roli lídrů v náročných situacích. Je nezbytné pochopit a porozumět, jaký dopad mají náročné a stresové situace a izolace na manažery samotné, a hlavně jak se s nimi konstruktivně vypořádat, aby tak následně mohli být lepší oporou svým týmům a případně včas rozeznat varovné signály syndromu vyhoření a jiných vážných problémů.

Druhý pilíř je zaměřený na odolnost a zvládání náročných situací a stresu. Třetí pilíř potom dbá na lepší komunikaci, spolupráci a příjemnější pracovní prostředí. Důležité je i zdraví fyzické. Proběhly aktivity zaměřené na správnou výživu, pohyb i prevenci pohybových potíží a zaměstnanci měli možnost se potkat i na společný sportovních setkáních.

Každý měsíc probíhají jiné tematické aktivity, z nichž část byla kvůli pandemické situaci vedená pouze online či hybridní formou. Program je flexibilní, takže lze aktivity jednotlivých měsících měnit podle aktuální situace. Zároveň dochází i k pravidelnému sdílení rozvojových a inspirativních materiálů na interních kanálech a sociálních sítích, kde je možné i klást otázky a diskutovat.

Na programu spolupracovali externí dodavatelé, přičemž náklady jsou plně hrazené zaměstnavatelem. Zakončení programu a jeho finální vyhodnocení proběhne v září. Průběžné výsledky a 90procentní účast ale vypadají velice slibně.

 

 

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS