Zavřít

Cookies na stránkách Reflex

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

Flagshipy. Jako houby po dešti

Vloženo: 22.9.2018

Flagshipy existují vlastně odjakživa. V socialistickém Československu bychom je mohli znát pod názvem „podnikové prodejny“, kdy konkrétní státní podnik nabízel něco malinko navíc, než bylo možné získat v běžném obchodě. Buď výhodnější nákup nebo naopak jinde nesehnatelnou „podpultovku“.

První opravdovou zkušenost s flagshipem jsem udělal trochu později, když jsem začal létat za oceán. Velmi živě si vzpomínám na moji první návštěvu Nike Town v New Yorku. Kluk od malička milující basketbal a sport obecně se najednou dostal do prostředí jako z pohádky. Ano, Nike už znal a určitě si od nich něco v minulosti koupil, ale od té doby, od momentu tohoto velmi intenzivního zážitku, byli svoji.

Brand experience nebo, chcete-li, česky zážitek se značkou je definován jako subjektivní, interní, emocionálně laděná zákaznická reakce, která je vyvolaná na základě interakce s designem, prostředím nebo čímkoli jiným, co má nějakou spojitost s konkrétní značkou (Brakus, Schmitt a Zarantonello 2009). Ve flagship prodejnách mají zákazníci mnohem více příležitostí „zažít“ něco jiného a jedinečného než při návštěvě běžné prodejny (Diamond etal.2009). To znamená, že pokud bychom chtěli využít prodejnu nejen k prodeji jako takovému, ale k „prodeji“ značky, tedy jako mediální kanál, mohla by tato teorie fungovat. Studie Pierre-Yann Dolbec z roku 2017 se tímto problémem zaobírá a potvrzuje, že brand experience nejen že pozitivně ovlivňuje vnímání značky a navíc na tomto základě výrazně zvyšuje pouto ke konkrétnímu obchodu až do takové míry, že jsou zákazníci ochotni za produkt i více zaplatit.

Aktuálně se s flagshipy roztrhl pytel a je možné je vidět všude kolem nás. V Torontu v Yorkdale Shopping Centre právě otevřela svůj první světový flagship značka Miele. Přináší do Kanady nejen skvělý produkt, ale hlavně snaží se být zákazníkům blíž, něco je o svých produktech naučit a tím si vytvořit dlouhodobou vazbu. Před týdnem to samé oznámilo MUJI, které svůj obchod pro změnu vybuduje kousek od Eaton Centre na Dundas Street.

Článek, jehož autorem je Petr Šimek, Managing Director společnosti WELLEN, byl publikován v odborném časopise Brands & Stories. Celý text článku najdete v příloze.

Soubory ke stažení

Flagshipy. Jako houby po dešti (377,54 KB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS